14 Mart 2017 Salı

CUMARTESİ KEYFİ ALSANCAK -ATATÜRK MÜZESİ

Cumartesi günü İstanbul'dan arkadaşım Rana vesilesi ile bu yaz görüştüğüm gene bizim bankadan arkadaşım Beril'le Alsancakta buluştuk ,hava güneşli ve hafif yağmurluydu,Beril gelene kadar yürüyüş yaptım,deniz havası almak harikaydı,kahvelerimizi keyifle içtikten sonra Kordonda bulunan Atatürk Müzesini dolaştık,Atatürk ün asaletini bir kere daha derinden hissettik,onun kullandığı mobilyaları ,kıyafetleri sergileniyor,üzerinden bu kadar zaman geçmesine rağmen giyimi,duruşu gerçekten çok farklı ,her düşünüşte ,her görüşte hayran olmamak mümkün değil.Bina 1875-1880 yıllarında ev olarak yaptırılmış.1922 de hazinenin mülkiyetine geçmiş,1926 da İzmir Belediyesi satın almış ve binayı Atatürk'e hediye etmiş,1930-1934 yıllarında Atatürk İzmir'e geldiğinde bu binada kalmış.Keyifle gezdik ,iki teyzenin fotoğrafını çektim baktım selfi çekmeye çalışıyorlar,öyle mutlu oldular ki onların mutluluğuna ben de sevindim.Sonra biraz mağazaları dolaştık ,gece giyebileceğim siyah bir bluz aldım ,Beril de bir tulum aldı,gayet keyifli bir alışveriş oldu,Topçuda yemeğimizi yedik .Alsancak metroya kadar yürüdük .Ortak bir dostun olması insanı yakınlaştırıyor,keyifle günü paylaştık.İnşallah yaza o tekrar geldiğinde gene görüşeceğiz.Vapurda gene martıları izledim,daha doğrusu onlar bizi izledi,onları görmek beni hep mutlu eder.

2 yorum:

deeptone dedi ki...

ne güzel gün olmuuuuş :)

Nane Şekeri dedi ki...

Martili resme bayildim