21 Temmuz 2008 Pazartesi

EDİRNE GEZİSİ

Fotoğraf kulübünün ikinci gezisine katıldım,profesyonelce olmasa da kendimce bir sürü resim çektim,sabah Kadıköy de evlendirme dairesi yanında buluşulacaktı,ben Hülya dan önce buluşma noktasındaydım,kimseler gelmemişti daha ,ben nikah dairesi çevresinde bir tur attım sonra bir cafeye oturdum ,ilk geziden tanıdık bir kaç kişi de ordaydı ,sonra Hülya da geldi ,otobüsümüz gelmişti,çaylarımızı içip böreklerimizi yedik ve otobüsümüzle yolculuğumuz başladı,giderken yolda kahvaltı molası verdik ,çay bardaklarını alıp çaktırmadan kendimizi bahçeye attık,yol kenarına oturup çaylarımızı yudumladık,sonra tekrar Edirne yolları...Yol kenarları ayçiçeği tarlaları ile kaplıydı bayıldım,biraz muhabbet biraz uyku derken ,uykumun arasında Edirne yolun solunda kaldı,Kapıkule ye gidiyoruz,nerden döneceğiz gibi sözler duyunca hemen kendime geldim,ayırım yerini kaçırmışız ve Edirneyi 6 km kadar geçmişiz:)Sonra geri döndük,Kapıkule tabelalarını da görmüş olduk,ilk durağımız Selimiye Camii idi.Caminin içi ve kapı önündeki amcaların resimleri yukarda.Mimar Sinan,''Kalfalığımı İstanbul'daki Şehzade Camii'nde yaptım. Ustalığımı da Süleymaniye Camii'nde tamamladım. Fakat bütün gücümü bu Sultan Selim Han camiinde sarf edip uzmanlığımı ayân ve beyân ettim '' demiş. Sinan camii 80 yaşında yapmış.Caminin yapımına 1568 de başlanmış,27 Kasım 1574 Cuma günü açılması planlanmışsa da,14 Mart 1575'te ibadete açılmış.

Selimiye'de daha önceki hiçbir camide görülmemiş bir teknik kullanılmış,43,25 metre[8] yüksekliğinde, 31,25 metre[8] çapında, tek bir kubbe ile örtülmüş,Kubbe 8 sütuna dayanan bir kasnak üzerine oturtulmuştur.İçi İznik çinileriyle süslenmiş,

Yaşlı amcanın anlattığına göre caminin yeri önceden lale bahçesi imiş,fakat sahibi ters birisiymiş,cami yapımı için yeri vermek istememiş,Mimar Sinan o kişiyi anmak için cami içinde şadırvanın bulunduğu yerdeki sütuna ters bir lale işlemiş:)Şadırvandaki suyun şifa verdiği düşünülüyor ama ancak ordaki taslarla içilebileceği için içemedim:(