26 Temmuz 2009 Pazar

KUMRAL ADA MAVİ TUNA(BUKET UZUNER)

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi 1998 roman ödülünü alan kitabı,okumam biraz uzun sürdü,kitabın kalınlığı nedeniyle yanımda taşıyamayınca arada iki kitap daha okundu.Kitapta Tuna,Ada,Aras ve Meriçten oluşan dörtlünün çocukluklarından başlayarak hikayeleri yer alıyor,eski Kuzguncuk,aileleri,Tuna nın Ada'yı hayatının merkezine koyması,ağbisi ile evleneceğini kabul ederek vazgeçemediği aşkı,
''Herkesin bir mucizesi vardır,benimki de o!''
''Onu ilk gördüğümde yaşantımda çok önemli bir yer tutacağını sezmiştim.Bu tıpkı,bir filmin daha ilk karesinden bütününü kavramak sonunu tahmin etmek gibi bir duyguydu.''
Nasıl da önemli Ada onun için,ulaşamasa da,Ada başkasına ait olsa da ,sadece onun iyi ve mutlu olması için her şeye katlanabilmek,özel ve zor bir duygu gerçekten.Gerçek aşk böyle bir şey mi acaba?Bu kadar saf mı?

Federico Fellini den bir alıntı var kitapta;
Biliyorum,biliyorum,biliyorum
Elli yaşında bir adamın
Elleri temizdir hep
Ve ben günde üç kez yıkarım ellerimi
Ama yalnız ellerimi kirli görünce
Hatırlıyorum
Çocuk olduğum günleri''

''Gözlerimi açtığımda Meriç'in bakışlarına çarptım.Korkuyla beni arıyordu yüzümde.Ah neden hepimiz bir şeyleri korkuyla bekleyerek geçiriyoruz yaşamlarımızı?...''

''Ada ne zaman nereye uçacağını bir tek kendi bilen özgür kumral bir kuş.Asla kanatları kırılmamalı,asla yönü sorulmamalı.Böylesi çok yakışır ona!''
Aşkın yanısıra bir iç savaş anlatılır kitapta,bu anlatının aslında Tuna nın kendi içinde yaşadığı bir iç savaş olduğuna karar verdim ama sonuna kadar netleşemedim,gerçekten bir iç savaş olma ihtimali nedir? Bu kısmı beni biraz yordu okurken,kitapla ilgili yorumlara baktım,bu kısım herkese göre farklı algılanmış sanki.

Hiç yorum yok: