11 Mart 2009 Çarşamba

UÇURTMA AVCISI

Sevgili Funda'nın hediye ettiği kitabı bu hafta sonu başlayıp dün akşam itibariyle bitirdim.Uzun süredir beni bu kadar etkileyen bir kitap okumamıştım,elimden bırakamadım,çok hüzünlü bir hikaye,gözlerimin dolmasını,boğazımın yanmasını engelleyemedim,severek ve merak ederek okudum.Kapakta da yazdığı gibi''Bir insanın diğerini ne kadar sevebileceğinin su gibi akıp giden öyküsü''8 milyonu aşkın kişi tarafından okunmuş ve filmi de çekilmiş.2006 ve 2007 yıllarında Penguin/Orange Readers Group Ödülü nü kazanmış,yazar Khaled Hosseini,savaşın insanların hayatlarında meydana getirdiği yıkımları görüp insanlığımızdan utanmamak imkansız,doğada bizden daha vahşisi var mı diye düşündüm okurken,birbirimize hükmetmeye çalışırken sadece zayıflıklarımızı örtmeye çalışıyoruz.
Kitaptan bir kaç alıntı yazmak istiyorum.

''Geçmiş için söylenenler yanlış.Ben onun nasıl gömüleceğini öğrendim.Her ne kadar geçmiş pençeleriyle kendine bir çıkış yolu açmayı becerse de''

''Senin için ,bin tane olsa yakalarım.''

''Yeniden iyi biri olmak mümkün.''Bu cümle ile başlıyor diyebiliriz hikayemiz.

2 yorum:

Ben Ona Resmen Asigim dedi ki...

Dün elime filmi geçti acaba filmi nasıl?

Belki pınarda kitabını okurum. Vizemi aldım. 9 nisanda yolcuyuz.

Kiyoki dedi ki...

Canım Pınar ın istediği kitaplar var,ben sana vericem gitmeden görüşelim,filmi de güzel olabilir diye düşünüyorum,okunası bir kitap.Vizen hayırlı olsun:)Bizimkine dönmemesi hoş olmuş.