11 Haziran 2015 Perşembe

YENİDEN ÖĞRENCİ OLMAK

Geçen sene bir İstanbul ziyaretinde Nurhan'ım İstanbul Üniversitesi'nde uzaktan erişim eğitim alabildiğimizi söyledi ve birlikte sosyoloji okumaya karar verdik,ilgimi çeken konulardı ve okumayı seviyordum,böylece daha bilimsel olarak konuyu ele alabilmek ne okuyacağımı bilmek mümkün olacaktı.İlk sene işle birlikte pek üstüne düşemedim,bu sene ilk dönem ortalamayı yükselttim de bu dönem 2.sınıf derslerini alabildim nihayet.Finallerde spk ile sınavların bir kısmı çakıştı,dün sonuçlar açıklanmış.8 dersin 7 sini vermişim,pek mutlu oldum.4 tanesini çalışabilmiştim ama derslerin birbiri ile bağlantısı sayesinde diğerlerini de yapabilmişim.Ay sonu 5 ders sınavı var ,konsantre olsam da halletsem şu işi.Okula başlamamın zamanlaması iyi oldu ,çalışmadığım şu dönemde beni gerçekten çok doldurdu.Ben hayatta her şeyin bir nedeni ve zamanı olduğuna inanıyorum.En azından kendi hayatımda buna çokca tanık oldum.5 dersin 4 tanesi 1.sınıf derslerim.Sosyoloji,Uygarlık tarihi ,Küçük gruplar sosyolojisi ve sosyal bilimlerin felsefesi,okuduktan sonra yapmamak pek mümkün değil.Çok yorum içermiyor sınavlar.Evimde de pek bir aylaklaştım,çokca csı,scandal ,criminal minds,unforgettable vb dizilere takılıyorum.Çok ilgimi çekiyor bu olaylar,Türk dizilerinde de kanıt'ı çok severek izliyordum ama maalesef devam etmedi.Bazen geceleri tekrar bölümlerine rastlıyorum tekrar izliyorum keyifle. Sınavlar çakışınca sınav yeri olarak İzmir'i seçtim.Sınav sonrası da bir hafta İzmir de ağbimlerde kaldım,yeğenlerimle oynadım,çok eğlendim.Tülayla çay kahve keyfi yaptık,İzmir de ilk defa vapura bindim,vapur diyorum ama İstanbul da Kadıköy Beşiktaş arası çalışan teknelere benziyorlar tam anlamı ile vapur değil ama olsun,deniz havasını koklamak iyi geldi . Alsancak sahilden iç kısma geçerken kitapçılar buldum.Derslerimde çokca adı geçen bazı kitapları aldım.Machiavelli Prens,Max Weber Protestan Ahlakı ve Kapitalizmin Ruhu.İki tane de kitapçı tavsiyesi ile aldım onlar da Kitleler Psikolojisi (Gustave Le Bon) ve Dört Arketip(Carl Gustav Jung)Sınavları bitirelim de rahat okuyalım artık.

2 yorum:

deeptone dedi ki...

merabaaaa :)

Kiyoki dedi ki...

Merhaba:)Döndüğümü ilk siz farkettiniz mutlu oldum:)Selamlar