29 Kasım 2008 Cumartesi

DEVRİM ARABALARI


Bu ara bol sinemaya gidiyorum.Issız adam'ı üçüncü kere seyrettim.İlk defa bir filmi sinemada üst üste üç kere izledim.Hepsi de ayrı zevkliydi.Seyrettiğim bir başka film de,Devrim arabaları, bir inancın öyküsü,afişinde yazdığı gibi ''ya yaparsak''düşüncesinin bir araya getirdiği ve tüm imkansızlıklara rağmen yılmadan mücadele eden,gecesi gündüzüne karışsa da yılmayan 23 mühendisin öyküsü,duygulanmamak mümkün değil,l6 haziran l961,dönemin devlet başkanı Cemal Gürsel yerli bir otomobil üretilmesi görevini tcdd na verir,Eskişehir Cer Atölyesinde 23 mühendisin çabası ile ''Devrim''üretilir.129 gün de 2 adet otomobili üretmeyi başaran mühendisler cumhuriyet bayramı kutlamaları için Ankaraya gelirler,ilk araba benzin konulması unutulduğu için Cumhuriyet Bayramı'nda yolda kalır,ama diğer araba da durma yaşanmaz,ama ilk anda siyah otomobilin yolda kalması moralleri bozar ,halbuki durmanın sebebi benzin konmamasıdır.Yönetmen Tolga Örnek,oyuncular Taner Birsel,Ali Düşenkalkar,Halit Ergenç,Sait Genay,Altan Gördüm,Vahide Gördüm,Seçil Mutlu,Serhat Tutumluer,Onur Ünsal,Uğur Polat,Selçuk Yöntem,Cengiz Bozkurt,Levent Can.Gördüğümüz gibi kadro çok kuvvetli.

Hiç yorum yok: