12 Ağustos 2020 Çarşamba

GÜNLÜK YAŞAM

14 nisanda eve geçişimden bu yana hastane,eczane,nadiren market ,manav dışında sosyal hayatı sıfırladım denebilir.İnsan kendinden ziyade yakınlarına zarar vermekten korkuyor.Bu sürecin bitimini hayal etmek çok güzel,bir an önce görmek istiyorum o günleri ,daha önce de yeryüzünde yaşanan salgınlar bir şekilde sona ermiş bu da bitecek ,önemli olan sevdiklerimizle hayatta kalmak ,birlikte bunu kutlayabilmek.En büyük kutlama bir arada olabilmek.

Bir şekilde hapisteyiz.Kısıtlı olarak dış dünya ile ilişki kurup,evde kendimi oyalayacak beni mutlu eden şeyleri yapmaya çalışıyorum.Dostlarımla telefonla görüşüp ,karşılıklı oturabileceğimiz ,yüzyüze konuşabileceğimiz günleri hayal ediyorum.Tek başıma içtiğim kahvelere sohbetlerimizi katık ediyorum.

En başta okumak bana iyi geliyor ,iyi ki kitaplar var.Onlarla dünya üzerinde farklı yaşamlarda,hayata karışıyorum.Fiziksel olarak karışamadığım dünyaya hayallerimde katılıyorum.

Yıllardan istediğim Onur Caymaz Yaratıcı Okurluk Atölyesi'ne online katıldım,çok keyifliydi.Tam bir bilgi bombardımanı,pek çok yeni bilgi,öğrenmenin mutluluğu hep ayrıdır hayatımda .Ardından da ''Hayatın mitolojisi atölyesi'' Zeugma,Süleyman'ın,Belkıs'ın hikayeleri arketipler,Knidos,Zeus,Dionysos ,tragedya,ekmek,şarap,üzüm Demeter,Hermes,Nasrettin Hoca,Evliya Çelebi ,bir sürü hikaye .
Okuma yolunda insanın önünü açan anlatımlar ,bahsedilen pek çok eser ,notlarım elimde yoldaşım olacak .Elimde yaklaşık otuz eser var ,serüvenime başlangıç olacaklar ,diğer okumalarım ile birlikte bana yol gösterecekler.

Sabahları bazen erken kalkıyorum bazen de hiç kalkasım gelmiyor ,öğlene kadar uyuyorum.Yılların yorgunluğu var ,4 saat uykuyla geçirdiğim günlerin.Son çalıştığım fabrika ortamı oldukça gergin ve yorucu geçti.Kurulamayan düzenin,düzensizliğin içinde bir şeyi atlamama telaşı .Öncesi bankacılık zaten başlıbaşına bir stres ortamı.Umarım bundan sonrasını daha huzurlu yaşamak mümkün olur,şu salgını atlatabilirsek.

Hiç yorum yok: