26 Ağustos 2020 Çarşamba

Kör Pencerede Uyuyan (B.Nihan Eren)


 Nihan Eren'in ilk öykü kitabı Yavaş'ı daha önce okumuştum.Anlatımını çok beğenmiştim.Kör Pencerede Uyuyan ile beğenim katlandı. 2015 de yayınlanmış.2015 yılında Cevdet Kudret Edebiyat Ödülü'nü alan kitap iki bölümden oluşuyor, gece ve gündüz.İlk bölüm 11 öykü,ikinci bölüm 9 öyküden oluşmuş.Öykü olarak geçen kitapta, öyküler birbiri ile bağlantılı,karakterlere bir gün önce bir gün sonra diğer hikayelerin içinde de rastlıyorsunuz, kurgusu çok çekici.Önce parça parça okumaya kalktım,bir başka okuma ile.Ama dönüp bu kısmı tekrar okudum, kitabı kesintili okumaya kıyamadım.Hayatlar,kaygılar,yalanlar,bıkkınlıklar,roller,başkası gibi davranmalar,iç konuşmalar,yaşamayı beceremeyenler, yaşar gibi yapanlar.Anlatım, kurgu çok güzel,ilk bölümde aynı mahallede komşular arasında, ikinci bölümde de bir sahilde kahramanların öykülerine tanıklık ediyoruz.İyi bir gözlem,hayalgücü,kelimeler.Bir yanda merak,bir yanda üzüntü.Bolca altı çizilen satır.Son kitabı Hayal Otel'i baskısı tükendiği için henüz tedarik edemedim,merakla okumayı bekliyorum.


Alıntı
"Kader insanın tayin ettiğidir."

"İşte Tahir,yalnız olup da bir tek kızıyla çoğalanlardandı."

"Ilgaz koltukta uyuyor,yatışı duvarlara bile keder veriyordu.Sanki Ilgaz,kendisi değildi.Bir şeylerin yankısıydı."

"Bazı hisler vardı.Bazı gülümsemeler ağırdı.Bazı sessizliklerin bu dünyada yeri fazlaydı.Bazı hisler çoktu.İnsanı noksan kılıyor,yerine mıhlıyordu.Bazı anılar üzüyordu.Bazı geceler
bazıları için fazla ka ranlıktı.Mevsimler fazlaydı."

Hiç yorum yok: